سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
درباره وبلاگ


کانون هنری ادبی هدایت در واقع یک کانون فرهنگی و ادبی می باشد که فعالیت های خود را زیر نظر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد و با عنایت شهدای هنرمند دفاع مقدس اجرا می کند. و این وبلاگ دریچه ای از فعالیت ها و اهداف این کانون می باشد. کار فرهنگی عرصه جهاد و مبارزه است. عرصه ای که باید از امکانات کوچک و بزرگ استفاده کرد و به هر مقدار که می توان این بار بر زمین مانده را برداشت. امید که کانون و وبلاگ ما هم یکی از همین کارها باشد.
نویسندگان
لوگو
کانون هنری ادبی هدایت در واقع یک کانون فرهنگی و ادبی می باشد که فعالیت های خود را زیر نظر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد و با عنایت شهدای هنرمند دفاع مقدس اجرا می کند. و این وبلاگ دریچه ای از فعالیت ها و اهداف این کانون می باشد. کار فرهنگی عرصه جهاد و مبارزه است. عرصه ای که باید از امکانات کوچک و بزرگ استفاده کرد و به هر مقدار که می توان این بار بر زمین مانده را برداشت. امید که کانون و وبلاگ ما هم یکی از همین کارها باشد.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 11
  • کل بازدیدها: 67848



کانون هنری ادبی هدایت
مقام معظم رهبری: هنرمند می تواند هدایت بیافریند و لذت روحی بخشد...




 

آنکه روحـى لطیف و درکـى زیبا و زبانى نافذ و بیانـى رسا دارد ، در شاخه هاى مختلف هنر ، بهتر مى تـواند انـدیشه و احساس و پیامـى را بـر بـال هنـر بنشانـد و در آفاق انـدیشه هاى بشـرى و در قلمـرو دل و جـان انسـانها به پـرواز آورد.
امام امت ، با برخـوردارى از مایه هاى اصلـى و عمـده هنر ، در حـد بالایى ایـن عناصر را در وجـود خـویـش فراهـم آورده بـود. نیروى خطابه و سخنـورى امام امت ، زیبایـى قلـم و قدرت نگارش و تعبیرى او ، تـوان تإثیـرگذارى عمیق بـر دلهاى مخاطبیـن ، قـدرت انگیزش نسبت به جـوانان ، ذوق لطیف شعرى ، خط پخته و زیبـا ، مایه هاى طنز و کنایه و استعاره و صناعات ادبـى در گفتار و نـوشتار ، زیبایـى روح و رفتار ، جمال ظاهر و باطن و حسن صورت و حسـن سیرت و حسـن سریرت ، همه و همه در امام امت جمع بـود. هنر رفتارى و جاذبه فـوق العاده او و هنـر ایجاد تغییـر در رفتار و ساختـار فرد و جامعه نیز از او چهره اى به عنوان معمار حکـومت اسلامى ساخته است. هـم او بود که هنر بسیج توده ها را علیه ستـم در سطح جهان داشت و ایـن کـم هنـرى نیست. خـــــــــداى متعال ، که زیبایـىآفـرین پهنه خلقت است ، هنـرهاى متعددى را در وجـود ایـن انسان پیامبرگـون ، مسیح وار ، ابراهیـمآسا ، على وش یکجا گرد آورده است.  

متن زیر پیـامـى است که امـام امت در تجلیل از «هنـرمندان متعهد» دادنـد ،  در اینجـا متـن کـامل آن پیام آورده مى شود ، تا هم تإکیدى بر مطالب یادشده باشد ، هـم زمینه اى بـراى «عنصـر تعهد» در کارهاى هنـرى که از نظر امام ، بسیار مهم و تعیین کننده است. جالب توجه است که ایـن پیام را که ترسیـم کننـده خطـوط هنر مکتبـى و متعهد است ، امام امت در آستانه سالگـرد هفته دفاع مقـدس (67/6/30) در آخـریـن سال عمـر پـربـرکت خـویـش و پـس از خـاتمه جنگ تحمیلـى صـادر کـرده است:  

بسم الله الرحمن الرحیم

خون پاک صدها هنرمند فرزانه درجبهه های عشق و شهادت و شرف و عزت سرمایه زوال ناپذیر آنگونه هنری است که باید به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی همیشه مشام جان زیباپسند طالبان جمال حق را معطرکند. تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی صلی اله علیه و آله و سلم، اسلام ائمه هدی علیهم السلام، اسلام فقراء دردمند، اسلام پا برهنگان، اسلام تازیانه خوردگان، تاریخ تلخ و شرم آور محدودیتها باشد. هنری زیبا و پاک است که گوینده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلامِ وفا و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد، در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.
هنردر مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی اقتصادی، سیاسی نظامی است. هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسیم تلخ کامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. هنر درجایگاه واقعی خود تصویر ذالو صفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت می برند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرف و غرب و در رأس آنان آمریکا و شوروی را بیاموزد. 
هنرمندان ما تنها زمانی می توانند بی دغدغه کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطئمن باشند مردمشان بدون اتکاء به غیر تنها و تنها در چارچوب مکتبشان به حیات جاویدان رسیده اند.
و هنرمندان ما درجبهه های دفاع مقدسمان اینگونه بودند تا بملک اعلاء شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی درد را رسوا نمودند، خدایشان در جوار رحمت خویش محشورشان گرداند.

‏ روح الله الموسوی خمینی 
30 شهریور 1367

گل رفت و شمیم خوشش اینجاست هنوز

بلبـــــــل به هوای گل چه شیداست هنوز

رفتی زجهــــان اگر چه ای روح خـــــــــــدا

لیکن عـــــــلم مهــــــــر تو برپاست هنـــوز

رحلت جانسوز امام خمینی(ره) تسلیت باد...




موضوع مطلب :


پنج شنبه 94 خرداد 14 :: 11:57 صبح ::  نویسنده : دبیر کانون




موضوع مطلب :


چهارشنبه 94 خرداد 13 :: 7:36 عصر ::  نویسنده : باران

 

ولادت حضرت علی اکبر




موضوع مطلب :


جمعه 94 خرداد 8 :: 7:45 عصر ::  نویسنده : دبیر کانون

 

یا مهدی

سلام ای آقا

شبتان مهتابی

روز میلاد شما در پیش است

عرض تبریک آقا، و کمی بی تابی

کوچه ها منتظرند

دشت ها حوصله سبزه ندارند دگر

پس چرا دیر آقا؟

این نفس ها به فدای کف نعلین شما

اندکی تند قدم بردارید......!!




موضوع مطلب :


جمعه 94 خرداد 8 :: 7:29 عصر ::  نویسنده : دبیر کانون

فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش های اسلامی است. امام خمینی(ره)

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مراسم یادبود تدفین شهدای گمنام دانشگاه و گرامیداشت فتح خرمشهر برگزار شد.در این مراسم که با حضور گسترده خانواده شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه گناباد و کاخک، اساتید و دانشجویان، روسا، معاونین و مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان گناباد در سالن همایش‌های کوثر برگزار شد، یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس،  فتح خرمشهر را نتیجه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن دانست و گفت: در شرایط کنونی نیز که دشمن با هر توطئه‌ای قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارد، استقامت و مقاومت، مهمترین رمز پیروزی و تنها راه شکست دشمن است.
حمید پارسا، بر لزوم شناخت دشمن برای مقابله با او تاکید کرد و گفت: بهترین راه شناختن دشمنان، ‌رجوع به آیات قرآن می باشد.این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: امروز در حالی که در منطقه جنگ‌ها و ناامنی‌های فراوانی شاهد هستیم اما به برکت خون شهدا و نعمت ولایت فقیه ، در امنیت کامل زندگی می‌کنیم.
وی خطاب به دانشجویان گفت: امروز ولی امر مسلمین جهان از شما به عنوان افسران جوان جنگ نرم یاد می‌کنند که باید با درک شرایط این مسئولیت سنگین، از آرمان‌ها و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کنید.قرائت دلنوشته یکی از دانشجویان،اهدای جوایز جشنواره ادبی واژه های سرخ، پخش کلیپ و نماهنگ و قرعه‌کشی کربلای نیابتی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود. همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس برپا شده بود.

3خرداد



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 5:2 عصر ::  نویسنده : دبیر کانون

 

همزمان با هفته خوابگاه های دانشجویی نمایشگاه آثار هنری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خوابگاه زینب(س) برگزار شد. در این نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی تعدادی از دانشجویان به نمایش گذاشته شد و مسئولین و دانشجویان از آن بازدید کردند. در آخر نیز به دو اثر برتر جوایزی اهدا شد.

 

نمایشگاه آثار هنری

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 94 خرداد 7 :: 3:48 عصر ::  نویسنده : دبیر کانون